Personal branding
Warsztat oparty jest o wyniki wielu najnowszych badań przeprowadzonych w Polsce i na świecie dotyczących oczekiwań kandydatów odnośnie rekruterów i procesów rekrutacji tzw. candidate’s experience oraz kilkunastoletniego doświadczenia zawodowego trenera.
Podczas warsztatu trener pracuje z uczestnikami na ich profilach w przestrzeni social-media: LinkedIn oraz nad stylem i zawartością komunikacji z kandydatem.
Program warsztatu
Cele
Uzyskanie informacji na temat korzyści płynących z nabycia umiejętności aktywnego poszukiwania kandydatów.
Weryfikacja profili osobistych i treści w nich zawartych.
Przekazanie informacji o możliwościach wykorzystania profilu firmowego do popularyzacji firmy jako pracodawcy.
Rola followersów.
Przekazanie informacji o technikach wyszukiwania kandydatów na LinkedIn.
Słowa kluczowe, synonimy, filtry.
Przekazanie informacji o konstruowaniu postów, eksporcie postów, “lajkowaniu”, trendach w wizualnej stronie postów.
#hashtagi.
Nabycie umiejętności szybkiego, naturalnego i efektywnego formułowania wiadomości do kandydatów.
Zrozumienie różnicy między “zajawką”, wiadomością i “inmailem”.
Zdobycie wiedzy o możliwości masowej komunikacji z kandydatami określonej grupy zawodowej.
Przekazanie informacji o tym, jak działa LinkedIn, kto ogląda opublikowane posty oraz jak wpływać na ich popularność.
Ustalenie komunikacji w zakresie publikacji na LinkedIn.
Ustalenie potrzeb firmy w zakresie działań na LinkedIn.
Ustalenie ram czasowych publikacji.
Uzyskanie informacji na temat korzyści płynących z nabycia umiejętności aktywnego poszukiwania kandydatów.
Korzyści
Uczestnicy mówią o swoich oczekiwaniach, co pozwoli dostosować program warsztatu i sprawić, aby każdy otrzymał taki zasób umiejętności i wiedzy jakiego oczekiwał.
Uczestnicy uzupełniają we właściwy sposób swoje profile osobiste o informacje niezbędne w procesie personal brandingu.
Uczestnicy dowiedzą się jakie publikowane treści są efektywne i budują wizerunek firmy.
Uczestnicy dowiedzą się jakie możliwości oferuje LinkedIn w zakresie wyszukiwania kandydatów.
Jakie koszty są z tym związane.
Jak budować sieć kontaktów.
Nabycie umiejętności sprawnego zarządzania treściami.
Zrozumienie związku marketingu z HR.
Zrozumienie roli “lajków”.
Umiejętność weryfikowania popularności postów.
Eliminacja zbędnego słownictwa, dostosowanie komunikatu do kandydata, tricki słowne.
Sprawne posługiwanie się masową komunikacją z kandydatami.
Używanie #hashtagów, słów kluczowych, zrozumienie algorytmów LinkedIn.
Usystematyzowanie wiedzy i odpowiedzialność.
Ćwiczenia
Na przykładzie omówione zostaną poszczególne części profili osobistych (jest ich kilkanaście).
Ćwiczenie z ułożeniem posta na dany temat np. o szkoleniu.
Zadanie z użyciem realnych bieżących rekrutacji firmy.
Ćwiczenie ze stworzeniem posta na zadany temat.
Ćwiczenie z formułowania wiadomości przez każdego uczestnika.
Ćwiczenie wyszukiwania oraz używania grup tematycznych w komunikacji z kandydatem.
Dyskusja na przykładzie posta.
Pisemne podsumowanie.