Wizerunek rekrutera w komunikacji z kandydatem w social media

Warsztat oparty jest o wyniki wielu najnowszych badań przeprowadzonych w Polsce i na świecie dotyczących oczekiwań kandydatów odnośnie rekruterów i procesów rekrutacji  tzw. candidate’s experience oraz kilkunastoletniego doświadczenia zawodowego trenera – jednego z najlepszych rekruterów, który jest autorem szkolenia.

Podczas warsztatu trener pracuje z uczestnikami na ich profilach w przestrzeni social-media: LinkedIn oraz nad stylem i zawartością komunikacji z kandydatem. Wszystkie poniższe części szkolenia mają charakter praktyczny – dyskusja, ćwiczenia oparte na realnych rekrutacjach

Wybrany moduł

Cele Korzyści dla uczestnika Przykładowe ćwiczenia
Prezentacja celów szkolenia, przegląd agendy (godziny pracy, kolejność modułów, korzyści dla uczestników) Uzyskanie informacji na temat korzyści płynących z nabycia umiejętności aktywnego poszukiwania kandydatów  

Uczestnicy mówią o swoich oczekiwaniach, co pozwoli dostosować program warsztatu do oczekiwań i sprawić, aby każdy otrzymał taki zasób umiejętności wiedzy jakiego oczekiwał

 

Profile osobiste Weryfikacja profili osobistych i treści w nich zawartych. Uczestnicy  uzupełniają we właściwy sposób swoje profile osobiste o informacje niezbędne w procesie personal brandingu Na przykładzie omówione zostaną poszczególne części profili osobistych (jest ich kilkanaście)
Profil firmowy Przekazanie informacji o możliwościach wykorzystania profilu firmowego do popularyzacji firmy jako pracodawcy.

Rola followersów.

Uczestnicy dowiedzą się jakie publikowane treści są efektywne i budują wizerunek firmy. Ćwiczenie z ułożeniem posta na dany temat np. o szkoleniu.
Wyszukiwanie kandydatów Przekazanie informacji o technikach wyszukiwania kandydatów na linkedin.

Słowa kluczowe, synonimy, filtry

Uczestnicy dowiedzą się jakie możliwości oferuje linkedin w zakresie wyszukiwania kandydatów, jakie koszty są z tym związane, jak budować sieć kontaktów. Zadanie z użyciem realnych bieżących rekrutacji firmy.
Posty Przekazanie informacji o konstruowaniu postów, eksporcie postów, “lajkowaniu”, trendach w wizualnej stronie postów.

# hasztagi.

Nabycie umiejętności sprawnego zarządzania treściami.

Zrozumienie związku marketingu z HR.

Zrozumienie roli “lajków”.

Umiejętność weryfikowania popularności postów.

Ćwiczenie ze stworzeniem posta na zadany temat.
Korespondencja z kandydatami  

Nabycie umiejętności szybkiego, naturalnego efektywnego formułowania wiadomości do kandydatów.

Zrozumienie różnicy między “zajawką”, wiadomością i “inmailem”

Eliminacja zbędnego słownictwa,  dostosowanie komunikatu do kandydata, tricki słowne.

 

 

Ćwiczenie w  formułowaniu wiadomości przez każdego uczestnika.

 

 

Grupy tematyczne i inne funkcjonalności linkedin

 

Zdobycie wiedzy o możliwości masowej komunikacji z kandydatami określonej grupy zawodowej. Sprawne posługiwanie się masową komunikacją z kandydatami. Ćwiczenie w wyszykiwaniu oraz używaniu grup tematycznych w komunikacji z kandydatem.
Zrozumienie działania linkedin jako aplikacji IT  

Przekazanie informacji o tym, jak działa linkedin, kto ogląda opublikowane posty oraz jak wpływać na ich popularność.

Używanie #hasztagów, słów kluczowych, zrozumienie algorytmów linkedin. Dyskusja na przykładzie posta.
 

Podsumowanie

Ustalenie komunikacji  w zakresie publikacji na linedin.

Ustalenie potrzeb firmy w zakresie działań na linkedin.

Ustalenie ram czasowych publikacji.

Usystematyzowanie wiedzy  i odpowiedzialności.

Dyskusja.Pisemne podsumowanie.

Ceny szkolenia netto / za 1 osobę
Liczba uczestników On-line Stacjonarnie
1-2 os. 499 zł (do 4h)*  od 649 zł
3-4 os. 499 zł od 599 zł
5+ os. Wycena indywidualna Wycena indywidualna

On-line lub stacjonarnie.

On-line lub stacjonarnie.
Już od minimum 3 osób!

Prowadzący

Łukasz Radzikowski, psycholog z 17-letnią praktyką w prowadzeniu rekrutacji na wszystkie poziomy stanowisk w branżach: budowlanej, nieruchomości, produkcyjnej (food i non-food), IT & Telco, farmaceutycznej, medialnej, IT&Telco, retail, BPO i SSC. Pracował m.in. dla firm: Hays, HRK, Reed, Alten, od 2011 roku wykładowca w Collegium Civitas. Posiada doświadczenie w konstruowaniu i wykorzystaniu metodologii AC/DC, outplacementu, narzędzi psychometrycznych i badających poziom kompetencji zawodowych, tworzeniu programów naboru talentów do dużych organizacji.

Od 5 lat prowadzi autorskie szkolenia z metod direct search i wywiadu z kandydatem.

Przeszkoliliśmy skutecznie ponad 300 osób związanych z HR